vrijdag 25 januari 2019

Meedoen met de Bee op afstand!

Elke twee weken komen de Movie Stars bij elkaar in een buurthuis te Almere-buiten. Al vele jaren ben ik min of meer trouw aanwezig. Ik hoor nu enkele Stars grinniken! En terecht, want zeer regelmatig ben ik niet "live" aanwezig.
Zo ook, deze winter.
Samen met Leo, mijn echtgenoot, genieten wij van een overwintering in Zuid-Europa. En wordt dat live aanwezig zijn niet gehaald.

Al vroeg zat ik klaar!
Maar, altijd waar ik ook ben, doe ik op afstand mee met de Bee. Via mail ontvang ik de data en eventuele bijzonderheden en ik zorg ervoor dat koffie en iets lekers klaar staat.
Bij wijze van spreken kunnen de overige Stars zo aanschuiven. Ik zie het al gebeuren. Stoelen en tafels lenen bij de camping-buren en heerlijk bezig zijn met je hobby. Wat zal het kakelen!!??

En vandaag, vrijdag 25 januari 2019, is er dus QuiltBee. En op tijd zat ik klaar met mijn werkje.
Alles bij de hand.......
Heerlijk steekjes maken



Het gaat best wel snel!
Let niet op de camping-klompen!
Omdat ik (nog) niet zoveel en lang achter elkaar kan en mag handwerken heb ik de Bee-op-afstand de gehele dag laten duren.
Tussentijds een beetje huishouden gedaan en veel lees-momentjes ingelast.

Ik ben met hexagonnen bezig. Uit een afval-cadeau-quiltvriendin-tas (wat een woord, hihi) kwamen vele voorgesneden en geknipte hexagonnen tevoorschijn. En een heel stel reeds aan elkaar.
Ik dacht, die ga ik als therapie, zal ik maar zeggen, verder aan elkaar zetten. Niet met kartonnetje maar als patch-lapjes.
Wat een luxe, tot laat
in de middag buiten nog buiten handwerken

En het gaat best lekker. Rustig lapje voor lapje in een spontane volgorde aan elkaar.
Wat het gaat worden?
Ik heb geen idee!
Tafelkleed, hoes voor iets, quilttas, ondergrond voor een applicatie,......!

Eerst maar lekker genieten dat het handwerken weer kan en mag.

Niet te snel en steekje voor steekje is stapje voor stapje naar een volledig herstel.

Groet aan alle andere Movie Stars, maar ook aan eenieder van Quebbel, Maria.

5 opmerkingen:

miekequilt zei

Goed bezig, Maria. Rustig aan beginnen en vooral genieten. Leuk om de hexjes zo aan elkaar te zetten.

Ineke zei

Nou Maria, je hebt het lekker voor elkaar, lekker buiten patchen, hier moeten we toch echt binnen zitten. Ik heb dit ook eens gedaan, terwijl mijn Bee-vriendinnen bij elkaar zaten, was ik op mijn vakantie adres ook lekker bezig.
Fijn weekend

mia zei

Leuk dat je ook om half tien klaar zat voor de bee op afstand, ook ik zat in de startblokken maar toch maar i.v.m. een onwillige knie aan mijn werktafel. Was toch gezellig zo in mijn uppie wetende dat jij daar in de warmte aan een campingtafel zat. Geniet er nog van.

Conny's-blog zei

Leuk dat idee, bee op afstand.
Hesjes blijven geweldig he.............liefs.conny

Corina zei

leuk dat je zo toch mee kunt doen, en leuk die hexjes. Geniet ze in de zon, groetjes uit Zweden met een dik pak sneeuw!