dinsdag 5 maart 2019

Een bezige bij met een haaknaald.

Naast quilten, is haken iets wat ik ook erg graag doe. Groot of klein!
Het is een handwerkje dat altijd en overal kan.
Door de hand- en polsblessure was het een lange tijd niet mogelijk om te haken. Ook de arts en fysio vonden het beter om die naald maar een poos op te bergen.
Maar de Spaanse overwinter-zon doet me goed en de oefeningen gaan steeds beter dus,...... die haaknaald gaat weer lekker heen en weer.

De stola , waar ik vorig jaar aan ben begonnen, krijgt er nu regelmatig een rij erbij. Het is de CBTL Shawl van Scheepjeswol. En het garen zijn twee bollen Whirl. Meerdere kleuren in één draad. Het geeft een bijzonder effect. Het is ook niet saai haken. De kleur van je werk verandert steeds.
En daardoor hou je de moed erin!

Ik heb zelf een afvink- lijstje gemaakt. Uit ervaring weet én ervaar ik daar veel gemak van. Toer gedaan, afstrepen maar! De toerenteller staat nu op 302. Het aantal steken zijn nu per toer 174. Ik reken nog maar eventjes niet uit hoeveel haaksteekjes er nog gedaan moeten worden.

Zoals ik zo vaak zeg; STEEKJE VOOR STEEKJE is STAPJE VOOR STAPJE.
En het gaat gewoon lekker door.
Doen wat kan en vooral genieten.

Vanmorgen vroeg, ja nog vóór het ontbijt zat ik al buiten te handwerken.
En,...... ik was niet alleen!
Een bezige bij hield me gezelschap. Och, soort zoekt soort, zal ik maar zeggen. Gelijkgestemden trekken elkaar aan, haha.

Naast een wat groter werk is het ook fijn om een klein en snel tussendoortje te doen.

Een mooi leeg jampotje wordt nu een snoepjespot.  Op de markt een paar bollekes katoen en hup aan de slag.  Staat leuk op de koffie- of theetafel. En als klein cadeau zo gemaakt!

Vervelen staat gelukkig niet in mijn woordenboek.
En er zijn heel veel naalden in handwerkland!

Groet van Quebbel Maria Teeuwe-Holtslag.

3 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat fijn dat het haken weer lukt. Maar nog fijner lijkt me die zon. Heerlijk!

Ineke zei

Heerlijk dat je ook weer wat kunt haken!!! Het jampotje is erg mooi geworden, de sjaal zal vast ook heel mooi worden.
Fijne dagen!!!🤗

Conny's-blog zei

Fijn dat het haken weer lukt zeg. Leuk jampotje heb je gemaakt.
Die sjaal ligt bij mij stil vond het niet leuk haken.............liefs.Conny