woensdag 23 januari 2019

Als handwerken weer leuk gaat worden.

Quebbel, waar was je!!??
Ja, dat vraag je je dan af.
Ik was er wel maar even niet in handwerkland.
De revalidatie omtrent mijn rechterhand neemt toch heel wat meer tijd in beslag dan ik had verwacht.
Maar het gaat de goede kant op.
Met zo'n uitzicht gaat het lukken!

******************************
Ik zat echt met de handen in het haar.
Maar ik moest de hand in eigen boezem steken en toekijken met die handen in de schoot!
Hoe moet dat nu met het handwerken!
Mijn hobby loopt uit de hand. Maar gelukkig met de juiste mensen om me heen die samen met mij de handschoen opnamen. Mij werd en wordt de handschoen flink toegeworpen. En ik weet dat ik de maan niet met de handen moet willen grijpen.
De handchirurg heeft zijn handen aan de ploeg geslagen. En hij heeft er de hand in gehad om mij het plezier van handwerken weer terug te geven.
Het team van de Handenkliniek heeft mij de handschoen aangereikt, en samen hebben we de handen uit de mouwen gestoken.
Ik heb en kan mijn handen dichtknijpen met zoveel goede zorg om me heen.
Ik ben aan de beterende hand en met de hand op mijn hart volg ik de juiste handleiding om straks weer mijn handen flink uit de mouwen te gaan steken.
Ik kijk er nu al naar uit.
*****************************

Bovenstaande tekst schreef ik eind vorig jaar en nu, zo half januari, gaat het echt de goede kant op.
Dat zonnetje werkt echt wel mee.

Het overwinteren in het zuiden en de invloed van zon en goede zorgen heeft de juiste boost gegeven om het handwerken weer op te pakken.
Op tijd een pauze met koffie en wat lekkers
Begonnen met kleine hexagonnen.

Wel met kleine stapjes en veel afwisseling.  Maar het voelt heerlijk aan om een naald weer in mijn hand te hebben.
Borduurwerkje voor een
meetlint-hoesje.
Patchen, borduren, haken, het gaat allemaal weer met veel plezier.
Haken met een speciaal
hulpmiddeltje op de haaknaald
Steekje voor steekje gaat het helemaal goed komen.

Groet van Quebbel, Maria Teeuwe-Holtslag.

5 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Wat fijn voor je dat het weer lukt om steekjes te zetten.
Veel plezier en succes ermee...........liefs.Conny

miekequilt zei

Wat fijn dat alles weer gaat lukken. Die goede verzorging is super, en zolang je goed afwisselt zal het steeds beter gaan. Veel plezier nog daar. En groeten aan Leo.

Liesbeth Wessels zei

Heerlijk om je zo in de zon te zien zitten. Geniet van de kleine steekjes die wel gaan.

Hilly zei

Super Maria. Rustig opbouwen. Dan kun je over een paar maanden weer alles met je handjes. Groetjes ook aan Leo

Ineke zei

Wat fijn dat je alweer lekker handzaam bent! ;-)
Mooie hexjes!