woensdag 17 oktober 2018

Handwerken met één hand......

Al sinds enkele weken is Quebbel een beetje ont-hand! Is dat wel een goed woord?
Maakt niet uit....
Na een operatieve ingreep moet ik heel veel geduld opbrengen om die duim en pols weer te mogen en kunnen gebruiken.

Dat valt niet mee voor Quebbel!

Ik wil niet zielig doen hoor, ik zou niet durven. Maar wat zou ik weer graag willen quilten, haken, breien en borduren.
En laat dat laatste nu af en toe lukken. Wel 3 tot 5 minuutjes achter elkaar een paar steekjes maken. Héérlijk.
Heel veel dank aan een quiltvriendin die mij de tafel-borduur-ring uitleen.

Naast heel veel fysio, ergo en oefeningen kom ik ook aan lezen toe.
Met prachtige quilt-boeken, tijdschriften en ander leesvoer lees ik me te pletter.

En die paar creatieve kruissteekjes per dag geven mij de moed om door te zetten en geduld te hebben.
Want zodra er weer een of andere naald goed gebruikt mag en kan worden ben ik weer van de partij in creatief handweekland.

Groet van Quebbel, Maria Teeuwe-Holtslag.

3 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Vele kleine steekjes maken een heel werk. Fijn dat het stapje voor stapje de goede kant opgaat.

quiltingmieke zei

Piep niet fijn, maar toch maar goed laten genezen want anders... :( knuf

Yvonne zei

Dat valt niet mee, geduld opbrengen als je gewend bent de handjes te laten wapperen...... maar het komt goed, dat is een mooi vooruitzicht om voor ogen te houden!