zondag 4 februari 2018

Ik ga op reis en neem mee.......

Een dag zonder brei- borduur-, quilt- of  haaknaald vind ik maar niks. Dus ook tijdens vakanties of weekendjes weg is er altijd wel plaats voor een handwerkje. Niet al te groot want we (lees Leo, mijn man en ik) reizen met een kleine kampeerbus. In ons "Kemperke" is altijd wel plaats voor iets.
Genieten van kleine dingen!
Sinds enkele weken zijn we op Winterreis. Als "echte" Pensionado's zijn we aan het genieten van de Spaanse zon, de bergen, de vriendelijke mensen en alle andere goede dingen die erbij horen.
Het is goed vertoeven in ons `Kemperke`.
En deze keer heb ik een paar tekeningen van onze kleinkinderen meegenomen. Wat stofjes, een paar draadjes borduurgaren en nog wat meer.
Een quilt maken met kinderstofjes én in de lievelingskleuren van Isa en Jill staat voor dit jaar op de planning.
De bus is te klein om alle spullen daarvoor mee te nemen. Maar een paar blokken moeten toch wel te maken zijn.
En daarvoor de tekeningen gebruiken was al snel een idee.

Aan de slag dus:
De prachtige tekeningen.
Uit de verzameling tekeningen was al snel een keuze gemaakt. 

Heerlijk aan het werk met een zonnetje op mijn rug.
Dankzij de tent die aan de kampeerbus staat heb ik een echt werkplekje om aan te werken. Oké, die werkplek is ook de eettafel, de spelletjestafel, de computertafel en de afwastafel. Maar het werkt perfect.
 
En er is gelukkig plaats voor mijn lichtbak. Wat is dat heerlijk werken. De tekening van Isa was in no-time overgezet op stof.
Jill met de vrolijke staartjes.
Voor de achtergrond heb ik effen stofjes en, na het overnemen van het patroon, een dunne strijkvlieseline gebruikt. Dat geeft wat stevigheid en dat is fijner tijdens het borduren.
Opi met op de achtergrond zijn lievelingskleur groen en omgeven door vrolijke kleurtjes. Dat vele "roze" komt straks goed tot zijn recht in de quilt van Isa. Je snapt het al, dat is haar lievelingskleur.
Omi omzetten in borduursteekjes is nog in wording. Wel heb ik haar in mijn lievelingskleur "blauw" gezet.

Naast dat heerlijke handwerken door moeten er ook de "gewone" huishoudelijke klusjes gedaan worden. Alhoewel het koken elke dag door Cook Leo gedaan wordt. 
Onze reisverhalen staan op ons reisblog "Incognito". (klik voor link)


Zonnige en warme groet van Quilt Quebbel, Maria.


4 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat een enig idee! Het wordt ontzettend leuk!
Heerlijk toeven daar in Spanje tijdens de wintermaanden. Heb er jaren geleden gewoond en had nooit meer een jas nodig!

Ineke zei

Wat een leuke blokken worden dit, echt van de kleinkinderen! Goed idee hoor!
Geniet nog maar lekker van de Spaanse zon!
Groeten vanuit Midden-Nederland

Laura Strating-Janssens zei

wat een leuk idee Maria!!

miekequilt zei

Leuk om weer eens van je te lezen. Ik ga straks meteen op je andere site kijken. Je quilt wordt vast enig, de tekeningen gebruiken is een leuk idee.
Groeten aan Leo van Jeroen en mij.