woensdag 16 augustus 2017

Van Appeltaart en Appie-tas.

Ja, daar ben ik weer eens!
Jezelf geen tijd geven om blogberichten te schijven moet maar eens over zijn!
In mijn hoofd schrijf ik ze wel, maar daar hebben we niets aan, toch?

Vandaag was er wat "Stof tot nadenken"!
Morgen ga ik een workshop doen. Een AH-tas ombouwen tot een gezellige quilt- en/of handwerktas.

Hilda (klik voor haar website) geeft deze workshop bij haar thuis. In mijn enthousiasme had ik voorgesteld om "iets" bij de koffie te regelen. En dan moet ik even aan de slag.
Tijdens het appels schillen komt er heel veel stof tot nadenken voorbij. In mijn hoofd ontstond zomaar (weer) een blogbericht.
Heerlijk werk met de juiste tools!
Eerst die appeltaart gaan afmaken dacht ik en dan hup achter die laptop en schrijven!
Happy met mijn nieuwste "tool".
Met hulp van mijn keukenmachine was het deeg een makkie. Deze machine had ook al zijn best gedaan voor bananen-brood-muffins.
Ik hou wel van een traditionele top.
En hup de oven in.
In de tussentijd kan ik mooi mijn tekst voor dit bericht typen en de verdere voorbereidingen treffen voor de workshop.
Stofjes, garen, vulling, snijmat, rolmes, snijlineaal,.......en niet te vergeten de AH-tas. Op advies van Hilda is die al helemaal uit elkaar gehaald. Ik heb van elke stap een foto gemaakt zodat ik straks kan terugzien hoe de tas weer in elkaar moet.
En na ruim 70 minuten staat hij nu af te koelen.
Op de foto zie je nog net de bananen-brood-muffins staan. Ik hoop dat ze smaken. Vanavond moet Leo maar even proeven. Ik denk dat ik er een schepje vijgen-jam bij doe,....mmmm lijkt me wel lekker!
Bijna alles staat klaar.
Ik heb er zin in.
En ik spreek met mezelf af, dat ik een verslag op mijn blog schrijf over de afloop van de Appie-tas.

Dus tot de volgende keer,
Groet van Quebbel, Maria.

4 opmerkingen:

Marina Brito de Campos zei

Ik hou je aan je woord! Ben namelijk erg benieuwd. Ik ga het waarschijnlijk ook doen. Ergens in oktober! Veel plezier!

miekequilt zei

Ha, gezellig dat je er weer bent. En nu volhouden! Ben benieuwd hoe die tas wordt.

Ineke zei

Ik kan bijna de appeltaart ruiken, wat een mooie taart is het geworden. Benieuwd voor de stap-voor-stap uitleg van de Appie-tas.
Fijne dag

Martine zei

Leuk, een voor mij nieuw blog.
Ben heel benieuwd hoe de tas wordt.
Groet Martine