woensdag 28 maart 2018

Een favoriet blok.

Eén van mijn favoriete blokken is de "New York Beauty".
Jaren geleden heb ik kennis gemaakt met dit papier piercing blok. Ik vond en vind nog steeds dat het een patroon is met veel mogelijkheden.  En een leuk project om overal en altijd aan te kunnen werken.
Mijn eerste blokken heb ik met de hand gemaakt.  Maar ik weet dat het machinaal ook prima is te doen. Omdat je op een ondergrond werkt worden alle hoekjes en punten super scherp.
En dat is voor iemand als ik (lees pietje precies) een fijne bijkomstigheid.
Op de Tentoonstelling voor Miniatuurquilts van het Quiltersgilde waren vele kleine quiltjes te zien met als uitgangspunt de "New York Beauty".
Maar ook andere traditionele blokken met een bijzondere verwerking. Geweldig om te zien hoe daar een draai aan kan worden gegeven.

Het geeft weer zeer veel inspiratie.

Het thema was dit jaar "Bubbels" omdat het Quiltersgilde 35 jaar jubileert.

Vele technieken, patronen, materialen en kleuren kunnen verwerkt worden in een klein quiltje.

Thema bij de landenquilts was: een traditioneel blok in een nieuw jasje.
Geniet even mee en een hartelijke groet van Quilt Quebbel, Maria Teeuwe-Holtslag.





Geen opmerkingen: