dinsdag 29 april 2014

Quiltwerk met de "Engelse methode"

En dan denk je natuurlijk aan hexagonnen maken.
Maar deze keer was het quilten in het Engeland zelf. Afgelopen week zijn we met ons "kemperke" er even tussen uit geweest om een stukje van Zuid-Engeland te gaan bewonderen. En, o, wat is het daar mooi. Als fan van vele Engelse detective-series waan je je daar soms in een film-set. Prachtige dorpjes met even prachtige cottages en fantastische landhuizen. En och, als het weer een beetje regenachtig of bewolkt wordt dan ben ik blij met mijn hexagonnen-quiltwerkje. Want ook tijdens vakantie geniet ik van mijn hobby.
Mét quiltwerk is het
 nog veel meer genieten van ons "kemperke".
In Portsmouth hebben we het D-Day Museum bezocht. Een prachtig overzicht van en over alles wat er voorafgaand van die dag in de II-WO gebeurt is. Enkele jaren geleden hebben we in Frankrijk diverse musea bezocht en nu dus aan de Engelse kust. Zeer interresant. Vooral de eerste tentoonstellingszaal. Leo, mij echtgenoot, kwam al snel naar mij toe met de mededeling; "dit is helemaal een zaal voor jouw". En dat was ook zo. Op 34 panelen is de gehele geschiedenis uitgebeeld over de betreffende periode. Niet in tekeningen, schilderwerken of foto's. Maar alles in stof met borduurwerk. Gewoonweg fantastisch. En nu kan ik daar geen foto's van laten zien (fotograferen niet toegestaan) maar wel een internet verwijzing.(klik voor link)
Zonder mist en regen is het niet écht Engels!!
Op de terugweg naar de havenplaats Dover voor de oversteek toch nog even een snelle blik laten vallen op Stonehenge. En met een ANWB Navigator, een wegenkaart en wat versnaperingen op schoot was het in de auto toch beter te bekijken dan "live". Want het was zeer mistig en, zoals in Engeland wel vaker, het regende.
Koekje, snoepje, wegenkaart. Alles bij de hand.
Ik ga nu snel verder met de voorbereiding voor de infostand van het QuilterGilde. Want aanstaand weekend staan we op de Expo te Veldhoven.

Groet van Quilt Quebbel, Maria.

6 opmerkingen:

Chris zei

Wat een super handig 'kempertje'! Heerlijk om mee rond te rijden en te genieten van het Engelse landschap.
Veel plezier op de expo.

10ekequilt zei

Klinkt gezellig! En heel veel succes in Veldhoven.

miekequilt zei

Wat is dat kemperke toch mooi. Ik ken iemand die jaloers is, haha.
Veel succes in Veldhoven , wij zijn op vakantie, dus kunnen helaas niet komen.

Céline zei

Wat lijkt me dat heerlijk om met een kemper te reizen!
En zeker door Zuid-Engeland, ik ben fan van Midsummer Murders, zo'n Engelse detective serie...
Heel goed van je dat je hobby hebt meegenomen

Unknown zei

Kan me voorstellen dat je genoten hebt. Dit museum staat nu ook op mijn lijstje!!
Tot morgen in Veldhoven.

Conny's-blog zei

Ja heerlijk he onze hobby zelfs in de vakantie haha..............liefs.Conny