dinsdag 22 oktober 2013

Oude Meesters van het QuiltersGilde

Afgelopen weekend waren er in Veldhoven op de EOQC quilts te bewonderen die in het bezit zijn van het Nederlandse QuiltersGilde. Meer dan veertig kwamen voor deze bijzondere tentoonstelling uit de kist. Van antiek tot en met modern, een bonte verzameling door de jaren heen.
De "antieke" quilt tussen andere "oudjes".
Als beursbouwer, met hulp (géén Zwarte Pieten hoor), heb ik er  mede voor kunnen zorgen dat deze quilts in Veldhoven te zien waren.

Naast deze verzameling was er ook ruimte voor prachtige creaties. Traditioneel, modern, art, een bonte verzameling voor iedere smaak.
Een kleine impressie:

Twee van de vele prijs-winnaars
"Witte Pruimenbloesem" door Marieke Steenhorst-Baas
"Wachtend op ..." van Irma Markus
"Yin Yang" van Annette Valti

Naast het laten zien van "onze" quilts was er ook tijd om met vele leden te kunnen praten en tijdens deze beurs heeft Het Gilde ruim 35 nieuwe leden mogen verwelkomen.


Ik ga me nu weer bezig houden met de Mysterie-quilt. Want voor je het weet ligt het decembernummer van het Gilde op de mat en dan moet deel drie toch wel af zijn.

Groet van Quilt Quebbel, Maria.

2 opmerkingen:

Yvonne zei

Ik heb al zoveel mooie quilts voorbij zien komen...heel bijzonder dat je daar aan hebt mogen meewerken!

Chris zei

O jee, dat is een goeie hint, van die mysterie. Ik moet er ook nodig mee aan de gang.
Wat leuk dat je hielp met het opbouwen van de beurs. Een heel karwei lijkt me. Maar ik hoor en zie alleen maar hele enthousiaste verhalen!