donderdag 26 maart 2020

Knutselen, Freubelen, Handwerken, ja ik ben nou eenmaal iemand die niet stil kan zitten.
Om wat rust in mijn hoofd te creëren kan ik ook genieten van een heerlijke wandeling. Of wegdromen in een goed boek.

Maar bezig zijn met stofjes, draad, naald, schaar en wat meer, dan is mijn dag weer top.

En een kaart maken voor anderen is zo leuk om te doen. En zeker in deze rare, bizarre tijd!
Het Quiltersgilde heeft een oproep gedaan.  In één van de blog-berichten staat hoe we de tijd kunnen doorbrengen nu er vele Bee's, tentoonstellingen en beurzen niet door gaan. Neem eens een kijkje (Klik voor link)

Na aanmelding voor het maken van kaarten ga ik met veel plezier aan de slag.

Spullen liggen klaar voor een proefexemplaar....
Mijn knutselspullen zijn al gauw bij elkaar gezocht en aan een klein tafeltje met uitzicht naar buiten begin ik aan een proefje. Naast patchen en quilten is borduren één van mijn favoriete bezigheden. Klein werkje en overal te doen..
Zo, dat smaakt naar meer....
Een stempel op een stukje stof, wat kleine steelsteekjes en een beetje kleuren geeft al snel een begin voor een kaart. Wat scrap-stofjes er rondom. Beetje oppimpen met knoopjes en "quilt"-steekjes.....
En de eerste kaart is klaar.
Zal ik hier mee doorgaan!
Of toch een andere techniek gaan toepassen!
Kleine stofjes en knoopjes.....
Omdat ik snel wat kaarten wil doorsturen naar het Quiltersgilde ben ik een andere techniek gaan proberen. Mooi linnenachtig stofje, wat kleine scrap-lapjes (wie heeft ze niet!) en wat knoopjes, kraaltjes en leuke draadjes borduurgaren.
Dit is een goede compositie!
Een beetje zoeken naar de juiste verhouding en compositie. Maar al snel ben ik tevreden en ga aan de slag om er een mooie kaart van te maken.
Met kleine borduursteekjes vastzetten...
Voor mij is kaarten maken niet vreemd. Maar dat was altijd met papier en lijm. Met stofjes is dat ander koek!
Maar aldoende leert men en het gaat steeds beter.
Heerlijk, zo'n werktafel
waar je steeds kunt gaan zitten......
Al snel vliegen de onderwerpen door mijn hoofd. En ook dat je die kleine stukjes stof beter even kunt vastzetten met textiellijm. Dan gaat dat borduren met kleine steekjes veel makkelijker.
Zo leuk om te doen....!
Na twee dagen met kleine knutselmomentjes van 20 minuutjes (het huishouden moet ook gedaan worden!) lagen er al snel enkele kaarten klaar.

Nog wel even een leuk "Quebbeltje" er in schrijven en een bemoedigende groet.
Vrolijke enveloppe vol met kaarten.
En voor ik het weet ligt er een dikke enveloppe voor het Quiltersgilde klaar met 8 kaarten. Waar ik met veel plezier aan gewerkt heb.
Mijn proefexemplaar ligt nu op mijn werktafel als inspiratie om er nog wat meer te gaan maken. 
Ik word er blij van.
Creatief met zegels.....
En die oude Decemberzegels krijgen nu een mooie bestemming. Met een beetje rekenwerk komen ze goed van pas.
De enveloppe versier ik met wat stickers, streepjes en lijntjes.
Ziet er toch vrolijk uit!?

Het zijn hele kleine dingen
Die echt belangrijk zijn
Gewoon een vrolijke bui
Of een beetje zonneschijn
Een lach die je bereikt
Of zomaar een lieve groet
Het zijn hele kleine dingen
Waar je vooral van genieten moet

-BLIJF GEZOND-
-KIJK NAAR ELKAAR OM-
-WE MOETEN HET SAMEN DOEN-

Lieve groet van Quebbel, Maria Teeuwe-Holtslag.








2 opmerkingen:

Ans Kouwe- Ickenroth zei

Lekker bezig Maria!

miekequilt zei

Wat een mooie kaarten. Daar worden veel mensen blij van.