dinsdag 31 maart 2020

Hexagon anders

Mijn allereerste patchwork was een kussentje van hexagonnen. Wel jammer dat die door diverse verhuizingen is zoekgeraakt. Sinds patchen en quilten mijn hobby is, zijn er al vele projecten met deze techniek tot stand gekomen.
Mijn nieuwste project is een sjaal/stola met een honingraatmotief.
Hexagonnen in haaksteek...
Het is een patroon van Kreafabriek.nl (Klik voor link)
Een gratis patroon in filet gehaakt en heel goed beschreven.
Een haak- of breipatroon lees ik altijd eerst helemaal door. Door er een tekening of  het patroon als tekst "In mijn eigen taal" uit te schrijven ga ik van start.

Patroon in eigen taal...
Na een tiental toeren gaat het haken prima. Al snel ben ik in een lekker ritme. Wel steeds in stukjes van 20 minuutjes!  Ja, zolang gaat het goed en dan wissel ik de activiteit weer af met een ander werkje of een huishoudelijk klusje.

Die hexagonnen heb ik in vele soorten en maten. En zeker nog wat WIP projecten liggen te wachten op verder patchen of quilten.
Een box hexagonnen met WIP....
Om aan grote projecten te gaan werken, daar ontbreekt op dit moment mijn energie nog aan.  Hooikoorts vraagt nog al wat energie!
Bloemen om me op te vrolijken
En om me te warmen...
Wel geniet ik van die vele quilts die gewoon lekker af zijn. Een vrolijke quilt aan de muur en een heerlijke warme quilt op de bank.  En om toch iets te doen!!!, maak ik van scraps een mini hexablom voor sleutelhangers.
Mini hexjes voor een leuk resultaat....
Om toch een beetje in beweging te blijven liggen mijn handwerkjes op drie verschillende plaatsen in huis.  Voor het maken van kaarten (borduren, knippen en plakken) staat er een fijne tafel voor het raam. Op een soort van bureaukruk kijk ik dan naar buiten en geniet van ons uitzicht. Even opkijken is goed voor mijn rug en mijn nek!

Het haakproject ligt in de woonkamer. Voor een pauze met koffie en een leesboek ga ik bewust op een andere plaats zitten. En na zo'n  pauze trakteer mezelf op een 20 minuutjes haken.

In de hobbykamer liggen de kleine quiltprojekten. Daar is alles bij de hand in dozen, mappen, bakjes en zakjes.
En op de computer werk ik zo nu en dan om wat administratie te doen of mails te beantwoorden. 

Op deze manier kom ik aan wat extra beweging. En ik kan zo weer verder met datgene wat ik leuk en ontspannen vind om mee te werken.

Ik zie dat het weer tijd wordt voor een pauze.
Dus hup, naar de woonkamer voor koffie met een hexagon, hihi.

-BLIJF GEZOND-
-KIJK NAAR ELKAAR OM-
-SAMEN MOETEN WE HET DOEN-
-GENIET VAN WAT KAN EN MAG-

Lieve groet van Quebbel, Maria Teeuwe-Holtlag.


2 opmerkingen:

Ineke zei

Heerlijk dat we toch zo'n hobby hebben. Patchen, quilten en of lezen zijn mijn favoriete hobby's. Blijf gezond, geniet ervan. Liefs, Ineke

miekequilt zei

Wat een leuke hexjes! Patroon ga ik bewaren. Het patroon van het deksel hoesje was duidelijk. Heb er al eentje gehaakt.