zaterdag 28 september 2019

De tijd vliegt voorbij,en ik heb..........

...nog zoveel te doen!?

De uren, dagen en weken vliegen voorbij. Nog eventjes en de tiende maand van het jaar staat alweer te beginnen.
Door veel leuke dingen, afspraken en ontmoetingen sta ik sinds enkele weken op RUST. Nou ja, ik probeer (oeps, moet klinkt zo dwingend) meer tot rust komen door goed op de tijd te letten.

Een echte handwerk klok
En dus,......
Al die leuke dingen afwisselen met rust-pauzes.
Even wat lezen, bewust een kopje thee drinken, even de social media doornemen,... En dan steeds de wekker erbij op 20 minuutjes. Want te lang stilzitten is voor mijn lijf niet een heel goed plan.
En natuurlijk gaan de noodzakelijke huishoudelijke klusjes gewoon door. Maar wel in kleine etappes.

Op sommige dagen lukt het wel!
En tijdens zo'n pauze op socialmedia kom ik vaak leuke toepasselijke teksten en plaatjes tegen. Ik deel ze graag met jullie. Én het geeft mij vaak het juiste zetje.
Ook vast voor elke andere hobby.
Wat ook als heerlijk werkje op de planning staat, is het opruimen van de hobby-kast en -tafel!
En, zoals het plaatje zegt, dan pas ontdek je hoeveel spullen er zijn.
Hebben jullie die ervaring ook?

Wat ik wel heerlijk vind, is dat er dan soms ook verrassingen te voorschijn komen.
Een quilt-project wat nodig eens af moet!
Een borduurwerkje dat toch wel leuk is!
Of dat, al lang vergeten, patroon van een prachtige omslagdoek!

Gelukkig komen er heerlijke wintermaanden aan om aan al die projecten te gaan oppakken. Als de rust weer in mijn lijf is gekomen!!??
Maar daar ga ik mijn best voor doen.


En, de tijd nemen om een blogje te schrijven is ook weer leuk.

Groet van Quebbel, Maria Teeuwe-Holtslag.






4 opmerkingen:

Ineke zei

Nou...voorlopig ga ik nog niets opruimen, eerst nog wat afmaken. Fijn weekend 🤗🍁

Marina Brito de Campos zei

Twee zomers geleden mijn naaikamer helemaal overhoop gehaald en opgeruimd. Sindsdien weet ik inderdaad wat ik heb. Alles in transparante plastic dozen met labels gedaan en zelfs lijstjes gemaakt bij elke kast. Dan hoef ik alleen de lijstjes te bekijken als ik iets nodig heb en niet alle dozen te doorzoeken! Gevolg is ook dat ik nog maar weinig in quiltwinkels kom en veel beter mijn voorraad aan kan spreken! Ben er blij mee!

miekequilt zei

Opruimen is heerlijk. De kunst is, om het opgeruimd te houden. En dat vind ik dus moeilijk. Jouw 20 minuten tip probeer ik ook maar dan denk ik te vaak: nog even ..... Niet handig hè.

mia zei

Tijd voor je zelf nemen is het moeilijkste wat er is, blijven proberen denk ik dan. En dat lukt niet altijd. Eigenlijk lukt dat nooit in mijn geval. Jij succes met het plannen.