woensdag 7 augustus 2013

Borduur SAL

Het is gisteravond dus borduren geworden.
Een van mijn UFO´s is een SAL.
En wel de sampler van Camille Jullien, die ik via de site van Annelein Design (klik voor link) volg.
Elke week een deel borduren. Maar ik moet een inhaalslag maken, omdat het borduurwerk bij mij een paar weken heeft stil gelegen.
Ik ben pas bij regel vier.
Op haar blog is deel zes al te zien. Dus ik moet nog even door-borduren.
Alles dicht bij de hand.
Met de juiste hulpmiddelen is het borduren een eitje. Naalden- en draden-mapje, een draadjes-afval-bakje, het juiste borduurschaartje, magneetjes die het patroon in bedwang houden en een borduur-draad-geleider,  ik bedoel een draad-doorsteker. Die borduur-ringetjes liggen er voor de sier hoor.
Ideaal, dat borduurframe.
En mijn werk op een frame die vastgemaakt is aan mijn werktafel. Dat werkt wel zo fantastisch, mijn handen vrij om alleen maar steekje voor steekje verder te borduren,.
En dat alles onder het genot van een lekker kopje thee en al luisterend naar de spannende verhalen van  Sherlock Holmes via LuisterBieb.
Dan vliegen die kruissteekjes op het doek!

Groet van Quilt Quebbel, Maria.

5 opmerkingen:

Yvonne zei

Mooi borduurwerk, prachtig in al zijn eenvoud en wat handig zo'n frame!

Marina zei

Hallo Maria,

Dat ziet er indrukwekkend uit! Maar wat is een borduurdraad geleider?
Groet, Marina.

Renée zei

Wat mooi en een borduurvrame lijkt me handig. Ik heb dezelfde vraag als Marina: wat is een borduurdraad geleider?

Aangenaam verpozen met Joke zei

De Camille wordt mooi. En wat heb je allemaal handige hulpjes in gebruik.
Groeten, Joke

Annelein zei

Vooral genieten hoor Maria van de kruissteekjes. Maar met al die hulpmiddelen die je laat zien in het volgende berichtje gaat dat helemaal goed.