dinsdag 17 maart 2020

Kleine haakwerkjes

In de vakantiekoffer passen altijd wel een paar kleine handwerk-spullekes!
Een beetje van dit en een beetje van dat. Stofjes, diverse bolletje katoen in even zoveel diverse kleuren, kleine knutselspullen en ga zo maar door. En allerlei toebehorende gereedschappen.

Mijn hoofd staat de laatste weken niet zo naar patchen en quilten. Maar ik ben blij met een paar kleine bolletjes bonte katoen en mijn vaste, vertrouwde haaknaald.

Van kleine Cupcakes tot Bezige Bijtjes.

Sommige voor op een Deksels leuk Potje.

Om te smullen......
Een klein werkje dat plezier geeft.
Zeker nu we, door de situatie met maatregelen, meer thuis moeten zijn.
Een Deksels leuk potje!
Ik geniet van jams en marmelade. En als zo'n mooi potje dan leeg is wil ik die graag bewaren. Met een gehaakte deksel en iets grappigs erop is het ook weer een leuk cadeautje.
Deksels makkelijk, zo'n rondje....
Een mooi rondje te haken is niet zo moeilijk. Met vasten en lossen kom je er wel.
Toch werd de eerste deksel, de groene op de foto, meer een hexagon dan een rondje.
Dus op het web gaan zoeken naar een trucje om het rondje rond te laten zijn. Het gele dekseltje is helemaal naar mijn zin.
Vrolijk bijtje voor de Bee!?
En deze vrolijk bij is zo leuk om te maken. Kleine gezellige quebbelBee die niet al te lastig is. Ik bedoel het haakwerk dan natuurlijk.

De haakwerkjes schrijf ik altijd uit voor mezelf. Met een afvinkje ervoor per toer. Zodat ik precies weet waar ik gebleven ben. En de tweede wordt precies hetzelfde.
Op het wwweb is veel te vinden aan patroontjes en zo.
Ik vraag me af of er behoefte is om mijn patroon hier op mijn blog te zetten!?

Ik pak mijn haakwerkje weer even op en ga genieten van de dingen die mogen en kunnen.
Fijne dag allemaal
Blijf gezond
En geniet van de kleine dingen

Groet van  Quebbel, Maria Teeuwe-Holtlag 

3 opmerkingen:

miekequilt zei

Ja!! Ik wil het patroon. Hoef ik zelf niet te zoeken en weet ik dat het klopt.

Ineke zei

Dat onrustige heb ik ook. Maar wat een leuke potjes met dekseltje, dat bijtje is een snoepje!!! 🤗

Hilly zei

Ja mag ik het patroon ook? En van het bijtje? Mijn cadeautje van jou is bij mijn achterkleindochter