maandag 15 juli 2019

Kleindochter-Quilt in wording.......

De schoolvakanties zijn begonnen.
In de eerste week staat een logeerpartij van mijn jongste kleindochter gepland.
En, daar is een wens van haar om samen met Omi een quilt te maken.
Grote zus heeft al laten zien dat kinderen óók achter de naaimachine kunnen zitten. Zij heeft een prachtige quilt gemaakt.

Omi vond en vind het allemaal wel spannend!?

Eerst maar eens stofjes bij elkaar zoeken. De vele dozen en boxen worden te voorschijn gehaald. En al snel ligt er een stapel met bonte lapjes.

Heel serieus en met de juiste afweging bepaalde ze wat er gebruikt gaat worden. De keuze over 'deze kleur wel en 'deze kleur niet is een serieuze zaak voor een zeven-jarige.

En dat grote lapje met die hond, ja, die  moet er zeker in.

In etappes van steeds een half uurtje, komen we al snel tot een leuk resultaat.

En als Om toch even een lange pauze neemt, dan gaat zij haar "dagboek" bijwerken en leuke tekeningen maken.

De eerste blokken zijn klaar. Na goed overleg worden de verschillende blokken aan elkaar gezet. En volgens mij gaat het een fantastische quilt worden.

We hebben afgesproken dat zij zeer zeker óók achter de naaimachine mag gaan werken. Onder toeziend en wakend oog van Om moet dat best goed komen,.......

We zijn nog druk bezig,.......
Dus, wordt vervolgd.

Groetjes van Quebbel en Quebbel junior.

3 opmerkingen:

Janet zei

Wat ontzettend leuk! En ik zou het ook enig vinden om zoiets met mijn kleindochter te maken.
Een workshop volgen bij meester quilter Maria is een goede eerste stap, lijkt mij. Na de vakantie en na het afronden van mijn werkzaamheden, maak ik zeker een afspraak.
Ik ga alvast lapjes sparen :)

miekequilt zei

Wat een prachtige quilt wordt dat. Hier is een kleindochter lapjes aan het zoeken voor een poppendekentje. Heerlijk samen knutselen. Leuk hè.

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

I think this is just the best thing to work together grandma and granddaughter to create something wonderful.
I also crochet along with my quilting. I am just finishing my Sweet Pea Afghan from Attic 24 and loved the colours. I too have to be careful with my wrist. I would panic if I couldn’t stitch!
Happy Stitching from me in Canada where it is hot right now!