woensdag 15 juni 2016

Nagenieten van het QuiltFestival

Ja, ik zit nog na te genieten van al dat moois in Noord-Groningen.
Nu mijn twee "werkdagen" van deze week achter de rug zijn wandel ik nog even door de vele foto's die ik heb gemaakt. En laat jullie graag even meegenieten.
Detail van "White night" -Irina Voronina.

Divers werk van Wille Groenewold

Traditioneel werk van De Reitdiep Rijgers

Bee "De Vrizze Wichter"
Prachtige quilts van Klazien Hoomans

In haar quilts ga ik altijd op zoek naar het "stoute lapje"!
Van oude beddegoed door Jantje Kupers
 Het Groningse landschap heeft vele (ver)-gezichten. Zo rondtoerend met m'n kemperke was dat toch ook genieten.
Het Groningse landschap
heeft vele gezichten

Heerlijk uitzicht tijdens de lunch.


Via een vogel-uitkijk-hut kwam ik een beetje dichter bij! 

In de Nicolaaskerk te Oldenzijl was duidelijk te zien wat de gevolgen van de aardbevingen zijn voor zo'n monumentaal gebouw.

Nog enkele weken werk en dan is deze
prachtige kerk weer in zijn volle glorie
te bewonderen.
De deur is altijd open!
In de kerk was de prachtige tentoonstelling van Irina Voronina. Omdat de kerk in de steigers stond waren er vijf van haar werken ín de kerk te bewonderen. In het Dorpshuis van Oldenzijl waren haar grotere werken te bewonderen. Voor mij was dat een prachtige afsluiting van dit Festival.
Detail van "Santorini" van -Irina Voronina-

Ik geef graag mijn complimenten aan de organisatie van het Quiltfestival en ik kijk al weer uit naar 2018. Op de Facebook-pagina van het festival (klik voor link naar FB) wordt je op de hoogte gehouden van alle activiteiten.

Zo, en nu ga ik me voorbereiden op de QUIP-dag van aanstaande zaterdag.

Groet en veel QUIP-plezier allemaal, Quebbel Maria.

1 opmerking:

miekequilt zei

Bedankt voor je verslag. Ik kon dit jaar niet, dus lees alle berichten die hierover gaan.