dinsdag 17 mei 2016

Quebbel Quilt en Quebbelt weer!!!!!

Ja, eindelijk is het weer zover.
Quebbel gaat weer kwebbelen.

Niet dat ik zo lang mijn mond kan houden (haha, hoor ik van velen), maar in blog-land was het wat mij betreft een beetje stil. Er zijn vele redenen waarom dat is geweest. Maar nu pakken we de draad, letterlijk, weer op en gaan aan de slag.
Mijn vogels die ik vanuit mijn quilt-kamer
kan horen en zien
Zo vroeg in de ochtend komen er al steekjes bij.

Ik heb in de afgelopen maanden echt niet stil gezeten. Handwerken zit nu eenmaal in mijn bloed.
Zelfs een top af!!!!!

Maar de patch- en quilt-steekjes zijn nu weer (bijna) elke dag van de partij.
Elke dag een blokje met minimum en maximum temperatuur.

En een haakwerkje ligt altijd wel binnen handbereik.
Mijn eigen "zonnetje" in huis.

Dit jaar ben ik wel aan een nieuw project begonnen; De Temperatuur deken haken.
Via Facebook zag ik dat voorbij komen en haken is een werkje dat ik graag doe. Ik dacht kleine blokjes haken kan wel als er kleine momentjes zijn om snel een handwerkje op te pakken. Maar elke dag een blokje haken is toch wel veel. Dus, jullie snappen het al, ik lig meer dan een maand achter op schema. Elke week dacht en denk ik, dat haal ik wel in. Mooi niet!
Nu zijn de kleuren aan het begin van het jaar een beetje somber (zelf uitgekozen, maar toch!!!). Nu de zon er veel is geweest en ik hoop nog veel en vaak gaat komen, worden de kleuren vrolijker en warmer.
Dus volhouden, Quebbel, zeg ik dan maar tegen mezelf. Ik ga stug door met de minimum en de maximum temperatuur per dag noteren en misschien..............?
Ik hou jullie op de hoogte.

Hé, dat was best lekker, zo'n blogje schrijven.
Moet ik vaker doen, haha.
Groet van Quebbel, Maria.

4 opmerkingen:

Marina Brito de Campos zei

Leuk dat je weer blogt!

Yvonne zei

Dat was inderdaad lang geleden Maria. Je hebt in de tussentijd niet stilgezeten. Mooie dingen heb je gemaakt. Leuk om weer eens iets van je te lezen!

Ageeth Dorsman zei

En dat was best lekker, weer een blogje van jou lezen! Fijn, dat je de draad weer gaat oppakken, letterlijk en figuurlijk, want ik geniet altijd van jouw verhaaltjes en foto's. Mooie affe quilt heb je gemaakt!
Groetjes van Ageeth.

mia zei

welkom terug, niet alleen op jouw blog maar ook op het blog van het Gilde.