zondag 30 november 2014

Werk in het Pieten-Knutsel-Quebbel-Atelier.

Elk jaar krijg ik van Sinterklaas het verzoek om te helpen in het Pieten-Knutsel-Atelier.
En omdat ik graag met allerlei handwerktechnieken bezig wil en kan zijn, zeg ik geen nee.
Wat een ge-quebbel zal dat zijn!!
Vorig jaar heb ik gezellige Peper-Noten-Pieten gemaakt, Neem een kijkje in mijn PeperNotenPietenAtelier in 2013 (klik voor link) of bekijk het resultaat van de workshop met andere Hulp-Pieten (klik voor link).

Dit jaar is het een haakwerkje geworden.
In mijn werkboekje, onder hoofdstuk Pieten-Knutsel-Atelier, verzamel ik verschillende pieten-patroontjes. Na een paar proefmodellen (die zijn de deur al uit) heb ik nu kleine Pieten-snoeten gehaakt.
Snoet, Baret, Kraag, Veer, enz.
Alle losse onderdelen zet ik met de aanhangende draden aan en op elkaar. Wiebeloogjes erop plakken en een vrolijke mond borduren maken de snoet af. Als afwerking op de achterkant een rondje van vilt plakken en een speldje of knijpertje.
Ik hoop dat Sinterklaas een beetje tevreden is over mijn jaarlijkse knutsel-bijdrage.
Een paar Pieten-Snoeten zijn al ergens gesignaleerd.
Bij wie en waar zullen ze in schoen, schoorsteen of deurmat belanden|!!??

Groet van Quebbel-Piet, Maria. 

4 opmerkingen:

Marina Brito de Campos zei

Ze zijn enig!

Mir zei

Dat ziet er heel gezellig uit!

groet, Mirjam

Saskia Smit zei

Dat is een leuke knutsel. Die wil ik best in mijn schoen vinden.
Daar gaan veel mensjes blij van worden.

10ekequilt zei

Wat een ontzettende leuke zwarte Pieten
Daar kan ik erg van genieten!
Groeten 10eke