zondag 5 januari 2014

De eerste "randjes".......

Daar zijn ze dan. De eerste borduurrandjes van "Randje per Week" (klik voor link).
Het zijn randjes van een oud verplicht School-lapje, eenvoudige kruisjes met vooral de aandacht voor aan- en afhechten. Op de site van Annelies (klik voor link), mede-bedenkster van het school-lapjes-randje-project, kun je meer over prachtige schoollapjes lezen. Zij heeft een grote collectie oude borduurlappen.
Het linnen is echt licht-blauw!!
Ik borduur op lichtblauw linnen en ik heb voor drie kleuren borduurgaren gekozen. Twee tinten roze en olijfgroen.
Mijn werk staat op een borduurframe. Een combinatie van een bestaand frame met enkele eigen aanpassingen, om het me makkelijker te maken. Het borduurwerk blijft glad en ik hoef het werk niet vast te houden.
Omdat het frame nogal breed is, heb ik er maar meteen een tweede borduurrand naast gezet.
Betere fotograaf!!.
En wat ik daar op ga borduren......?
De naam zegt het al: Quebbel-lap. En de eerste letter "H" staat er al op. Verder ben ik vandaag niet gekomen, haha.
Randjes, randjes, randjes.....
En dan is er ook nog een gehaakt randjes project.
Ik dacht ; ook meedoen. Of alles elke keer op tijd af is voor een volgend randje!!?? We zullen zien.
Zal ik hem met de kerstspullen opbergen!!??
En ik heb de eerste quilt-AFFO van 2014. Nou ja, bijna AFFO, alleen de afwerkbies nog, en de tunnels, en het label........ En dat kwam er vandaag niet meer van.

De "werk-week' gaat morgen weer beginnen, dus voorlopig alleen in de vrije uurtjes borduren, haken, quilten en quebbelen natuurlijk!!!!!

Groet van Quilt Quebbel, Maria.

4 opmerkingen:

miekequilt zei

Heerlijk actief het jaar begonnen zeg. Veel plezier ermee!!

Corina zei

veel plezier met alle randjes projecten!

Chris zei

Hallo Maria. Eerst nog alle goeds gewenst voor dit nieuwe jaar!
Leuk dat jij ook meedoet met de randjes ( ik niet hoor...). Al die lappen worden toch verschillend, dat is duidelijk. Door de verschillende achtergronden en kleur. Leuk project vind ik het.
Sterkte maar weer met je werk en groetjes van mij.

10ekequilt zei

Hallo Maria, wat zien je randjes er gezellig uit!
Heel verleidelijk om mee te doen, maar heb nog een halve Noorse sok te breien en een lace sjaal dus maar even de verleiding weerstaan!
Groetjes 10eke