dinsdag 9 juli 2013

Handige Muis zonder computer.

Al vele jaren maak ik gebruik van een klein speldenkussentje.
Ikzelf schuif de "muis" altijd aan mijn linker-duim, dat werkt voor mij het best. Altijd een vast plaatsje voor kleine speldjes en je naald. Tijdens patchen en appliceren is het voor mij een van de beste maatjes.
Handige muis, zonder computer.
Nu ik zo veel reacties krijg op dit handige handwerk-hulpje wil ik dit graag met jullie delen. Daarom een kleine foto-reportage met een klein beetje uitleg. Want moeilijk is het zeker niet.
Een klein speldenkussentje voor aan je vinger of om je duim.
Stap 1.
1. Snij een vierkant van 10 cm. uit een leuk stofje.
Stap 2.
2. Vouw het vierkant tot een driehoekje, goede kant stof naar buiten.
Stap 3.
3. Naai het dicht. Laat een kleine opening open voor keren en vullen.
Stap 4.
4. Draai het driehoekje binnenstebuiten en vul op met (een restje) fiberfill.
Stap 5.
5. Breng de punten bij elkaar en naai stevig vast, de vulopening wordt dan ook dicht gemaakt.
Stap 6.
6. Het speldenkussentje kun je versieren met kraaltjes en pailletten. Of je maakt er een muisje van, met oren, neus, mond, snorharen en een staart.
Duim-Muis, Linke Muis of Slimme Muis.....

Wijze Muis, Kleine Muis of Huismuis.......
Het kussentje kan om de duim of aan een van de andere vingers.

Veel plezier ermee.

Groet van Quilt Quebbel, Maria

3 opmerkingen:

Marjo B-W zei

inderdaad niet moeilijk, zeker als je het zo met foto's uitlegt! Bij punt 2 moet denk ik "goede kant v/d stof naar binnen" staan? Op de foto is het wel duidelijk te zien!
Groet, Marjo B-W

Cora Hoekstra zei

Dit is handig !!!

miekequilt zei

Hij is echt heel leuk. Ga hem in de vakantiekist doen, wie weet komt hij dan af!!