woensdag 19 juni 2013

Help,.......ik vind teveel leuk om te doen!

Ja, er zijn ook zo veel verschillende handwerkjes. En ik vind alles leuk om te doen.
Dus ook borduurtechnieken in welke vorm dan ook.
Uit verschillende erfenissen van andere handwerk-fanaten heb ik een aantal meters stof gekregen. En deze tover ik om naar tafel-lakens. Of we nu ontbijten, lunchen of op het balkonnetje eten, een gedekte tafel moet het zijn. Dat is mijn erfenis van Moeke, mijn moeder, bij haar lag er ook altijd een op tafel, geborduurd in kruissteek, plat-steek, steel-steek of gewoon een lap stof die zij mooi vond.
Vrolijke kleuren voor op de eet-tafel.
Die groene was ook van haar.
De stapel groeit al aardig. Vrolijke kleurtjes en ze blijven zo mooi.
Stapeltje linnengoed.
Ook als ze in de kookwas moeten. Want er gaat nog wel eens wat over de tafel.
Bij wie staan deze naslagwerken niet in de kast?
In "Het Komplete Handwerken", wie heeft hem niet in de kast staan, staat dat de stof "doorstopstof" heet en de techniek noemt men "doorstopwerk op ruitstof".
Blauw op blauw.
Nu ben ik bezig met de laatste lap. Nog een paar rondjes afmaken en de hoekjes dichtnaaien.
Het doorstopwerk in close-up.
Ik ga nog een paar steekjes maken vandaag.
Groet van Quilt Quebbel, Maria.

1 opmerking:

miekequilt zei

Ha ha ik zou bijna medelijden met je krijgen.
Mooi dat je zo je herinneringen aan je moeder blijft houden.