donderdag 9 augustus 2012

Sta even stil bij een mooie dag

Sta even stil
neem even rust
doe een stapje terug
de drukte van alledag
kan wel even wachten
sta even stil
neem even wat rust


Een prachtig uitzicht vanaf het balkon, s' morgens heel vroeg.

Als de dag zo mooi begint dan kan ik er weer even tegen. Met een kopje thee geniet ik van de vroege natuur en dan lees ik graag even in mijn gedachten-boekje. Daar kom ik heel wat teksten tegen. Wat vind je van deze:

Geef nooit de hoop op
en als je kunt
vind dan de moed
om opnieuw te beginnen
om opnieuw lief te hebben
om door te gaan.
Gedachten-boekje
Ik kwam deze ook nog tegen:
Balans in werk en leven; 10 tips.
1. Besteed meer tijd aan wat jou energie geeft.
2. Neem regelmatig een ontspannen pauze.
3. Wil niet teveel tegelijk.
4. Beweeg in ruime mate: Sport, yoga, dans of wandel.
5. Plan leuke en waardevolle activiteiten bewust in je agenda.
6. Doe af en toe een 'powernap'.
7. Wees dankbaar voor wat je wel hebt.
8. Wat jij belangrijk vindt heeft voorrang.
9. Breng tijd door in stilte, de natuur of in de zon.
10. Vergeet nooit te lachen.

Maak er wat van,
Groet van Quilt Quebbel Maria.

1 opmerking:

mia zei

Ik ben mijzelf een beetje zat
Ik pas, ik gum me uit
en straks ben ik weer als een blad
dat weer opnieuw ontspruit

gr,mia