dinsdag 28 augustus 2012

Mijn UFO strandde op een matras

De eerste UFO die aan de beurt is om verder afgemaakt te worden is de tasjes-quilt.
Deze bestaat uit verschillende blokken waarop een tasje is geappliceert. Die blokken zet ik aan elkaar met stroken stof. Daarvoor heb ik zelf een soort jelly-rol gemaakt van heel veel verschillende stofjes. Wol, katoen en linnen. Er zitten ook een paar japanse stofjes tussen, maar ook een stukje gordijn-stof en zelfs enkele stalen van interieur-stof.

De tasjes hangen te wachten
Er zitten er al een paar aan elkaar. Nu dus alles klaar zetten en verder aan de slag.
Mijn eigen-gemaakte "Jelly-rol".

Details op de tasjes voeg ik later toe.
Zo dat gaat lekker, het is elke keer een beetje puzzelen en rekenen om het goed uit te laten komen. Maar ik ben wel graag aan het puzzelen. En een uitdaging is het zeker.

Maar al snel kwam een ander naaimachine-klusje op tafel.
Voor ons kemperke hebben we twee opleg-matrassen gekregen. En die moeten "even" passend gemaakt worden. Over uitdagingen gesproken. Dit is er zeker een. Ook daarbij is het puzzelen, meten en rekenen. En dan een paar uurtjes achter de naaimachine en voilá.
Een matras is al klaar.Ik ben er reuze trots op.
Zoek de verschillen?
Met de ervaring van de eerste zal deze veel vlotter gaan, hoop ik. Met twee maal een draad-breuk en een naald stuk is de eerste tot stand gekomen. Op naar de tweede.
Zo zie je maar een UFO kan soms op een matrasje eindigen.

Groet van Quilt Quebbel Maria

2 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat wordt je tasjesquilt mooi!!!

mia zei

Jeetje wat worden die tassen mooi, ik wou dat ik dat patroon had, zou het zo na willen maken, ziet er geweldig leuk uit door al die verschillende stofjes.
En nee ik zie geen verschil in de matrassen. gr.mia